.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعلام مهم‌ترین دلیل تصادفات در ایام نوروز ۱۴۰۳
بیشترین علل تصادفات جاده ای در نوروز را عدم توجه به جلو و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه اعلام شد.
اعلام مهم‌ترین دلیل تصادفات در ایام نوروز ۱۴۰۳

معاون عملیات پلیس راهور فراجا، بیشترین علل تصادفات جاده ای در نوروز را عدم توجه به جلو و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

سردار محمد باقر سلیمی با اشاره به آخرین آمار کشته شدگان تصادفات در طول اجرای طرح  نوروزی ۱۴۰۳ گفت: از ۲۴ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه، ۹۷ هزار تصادف در سراسر کشور رخ داد؛ در این تصادفات متاسفانه ۷۶۹ نفر جان خود را از دست دادند که به صورت میانگین روزانه چهل و نیم نفر را از دست داده‌ایم. همچنین در این تصادفات، ۲۰ هزار و ۲۱۴ نفر زخمی شده‌اند. بنابراین به صورت میانگین روزانه هزار و ۱۱۵ نفر در تصادفات مجروح شده‌اند.

 

معاون عملیات پلیس راهور فراجا با اشاره به علل تصادفات نوروزی نیز گفت: تحلیل تصادفات امسال نشان می‌دهد که ۴۴ درصد تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است. این مسئله ریشه در خستگی و خواب آلودگی رانندگان دارد و ادامه رانندگی با این شرایط منجر به وقوع تصادفات می‌شود.

 

سلیمی درباره دومین علت تصادفات رانندگی نیز گفت: ۲۰ درصد از تصادفات ناشی از عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه است که این مسئله نیز ناشی از سرعت غیرمجاز است. هشت درصد از تصادفات، مربوط به سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ در راه‌های دوطرفه است که باعث تصادفات بسیار شدید و پرتلفات می‌شود که این تخلفات نیز سومین علل تصادف‌های جاده‌ای است.

 

معاون عملیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: شش درصد از تصادفات ناشی از تغییر مسیر ناگهانی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت حق تقدم‌ها و گردش‌ها است. در مجموع چهار عامل اصلی عدم توجه به جلو، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی ؛ ۷۸ درصد علت تصادفات را شامل می‌شوند.

 

وی با اشاره به ساعت‌هایی که بیشترین تصادفات در آن رخ می‌دهد؛ افزود: بین ساعت چهار بعدازظهر تا هشت شب،  ۲۸ درصد تصادفات رخ داده است که در مجموع شامل یک سوم تصادفات می‌شود. در این ساعات که نزدیک به اذان مغرب و افطار در ایام ماه مبارک رمضان است متاسفانه تصادفات بیشتر رخ می‌دهد زیرا در این زمان میانگین سرعت افزایش پیدا کرده و توجه به جلو کاهش پیدا می‌کند.

 

معاون عملیات پلیس راهور فراجا ادامه داد: تردد شمارهای ما که عموما در جاده های اصلی نصب هستند؛ ۵۱۲ میلیون تردد را ثبت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش یافته است. همچنین یک میلیون خودرو در سایر استان‌ها هستند و هنوز به شهر مبدا بازنگشته‌اند.

 

سلیمی با بیان اینکه تنها در پایتخت، ۶۰۰ هزار خودرو هنوز به شهر بازنگشته‌اند؛ گفت: این خودروها عموما در گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و نوار ساحلی جنوبی کشور شامل استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر هنوز در سفر هستند. پیش بینی می شود در پایان هفته، شاهد ترافیک سنگین بازگشت باشیم که امیدواریم با رعایت قوانین، میزان تصادفات است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.49 seconds.